donderdag 26 februari 2015

Sister mini

Nu ik best tevreden ben over mijn eerste 'selfish-sewing-projectjes', ben ik al even vaak aan het zoeken naar stof-/patrooncombinaties voor mezelf als voor de jongens.
Terwijl ik aan het kiezen was tussen een patroon van Vanessa Pouzet en La Republique du Chiffon (naast zonen 09 mijn 2 nieuwe patroonliefdes), lanceerde Vanessa Pouzet haar 'Sister mini'.



Het rokje is heel eenvoudig van model, maar ik vond de pasvorm en de opvallende ritssluiting zo geweldig dat ik in no time zowel patroon als stof had besteld. 

Via de versie van Vanessa Pouzet kwam ik bij Pretty Mercerie terecht; een webshop die precies speciaal voor mij is gemaakt. (Prachtige stoffen, verder klikken op eigen risico) Ik bestelde er deze mooie jacquard en zwarte voering en deed alsof ik de verzendkosten niet had gezien. (ahum)
Mocht er iemand een Belgische webshop kennen die gelijkaardige stoffen aanbiedt; tell me!!



Ik maakte voor de zekerheid een testversie in mijn maat, maar aan het patroon hoefde ik uiteindelijk niets te veranderen. Net zoals bij La petite robe was het patroon voorzien van duidelijke uitleg & tekeningen.  
Ik ben geen snelle naaister, maar dit rokje werd op enkele uurtjes geknipt en in elkaar gezet. 

Bij Veritas vond ik een mooie goudkleurige deelbare rits met een fantasie-schuivertje. (of hoe noemt zoiets) 



Ik heb de smaak nu wel te pakken. Ondertussen volg ik een 4-delige workshop bij Atelier Assemblé in Antwerpen waarin we 1 stuk uit hun collectie samen uittekenen en in elkaar naaien. 
Een aanrader als je het mij vraagt! Ook al heb je reeds wat ervaring, enkel al in hun winkel/atelier vertoeven werkt heel inspirerend. Het resultaat van de workshop zien jullie hier wel binnen een paar weekjes verschijnen. Voor wie ook interesse heeft, alle info vind je hier.



Patroon: Vanessa Pouzet - Sister mini
Stof: Pretty Mercerie - Jacquard Gatsby noir & vert sapin
Voering: Pretty Mercerie - zwart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten