zondag 15 maart 2015

Andrea Lauren overload

Zoals velen sloeg ik een voorraad Andrea Lauren-stofjes in toen ze eindelijk beschikbaar waren in de Belgische webshops. Het duurde eventjes voor ik ermee aan de slag ging, maar ziehier het resultaat van wat tussendoor geknip en genaai.



Voor zoontje L verwerkte ik mintgroene beren-sweater tot Mini Hudson Pants. Het patroon leerde ik kennen door haar en met kort daarna ook deze versie te zien, schoof ik het broekje naar boven op mijn to-do-list.



Mijn metekindje kreeg op zijn babyborrel een vosjes-legging; gemaakt volgens deze tutorial. 
(Het spaarpotje komt van bij Kiddiffit).



Voor zoon O maakte ik de Study Hall Jacket in panda-sweaterstof. Ik was op zoek naar een bomberjasje voor jongens en kwam uit op dit patroon. 



Ik gebruikte voor de binnenkant ook sweaterstof om zeker te zijn van het 'bomber-effect', maar hierdoor is het wel een heel warm jasje geworden. (Iets te warm voor de lente vrees ik) 
Het gebruik van stretch-stoffen gaf ook wat moeilijkheden naar de afwerking toe, waardoor ik niet 100% tevreden ben van het eindresultaat. 
Ik maak hem zeker nog eens opnieuw, maar dan in een niet stretch-stof. 
Voor sweaters met ritsen zal ik mij voortaan houden bij de nieuwe versie van Ole. (Deze was er net nog niet toen ik aan dit jasje begon)



Aan het patroon zelf heb ik niets moeten aanpassen en de uitleg erbij was ook heel duidelijk. Net zoals de Mini Hudson Pants een aanrader!

Alles stofjes komen van Kiwi Fabrics.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten