zaterdag 7 februari 2015

KCW #1 & #2: Hemdjesparade - allemaal beestjes

Ook ik schreef mij deze keer terug in om mee te doen aan Kids Clothes Week
Het thema (upcycled) lag mij echter langs geen kanten. Als ik eenmaal de beslissing heb genomen om een kledingstuk weg te gooien, is het omdat het ofwel volledig is afgedragen of omdat ik het onder mijn ogen niet meer kan zien. No way dat ik die stof dan ga verwerken in iets anders om er dan nog langer op te moeten kijken. ;-)
Ik interpreteerde het thema dus iets breder en werkte deze week met stofjes die komen van een oude kledingcollectie. Dat is toch ook een beetje recycling/upcycling, nee?


 
Bij Modestofjes kocht ik onlangs heel mooie (en goedkope) Filou & Friends-katoentjes met het oog op enkele zomerhemdjes voor zoontje 1. 
Er was een bepaald model dat ik tijdens de zonen 09-wedstrijd had zien passeren en dat serieus mijn ogen uitstak. Ik had tot nu niet zelf kunnen vinden hoe ik dit hemdje kon kopiëren, maar met enkele tips van lieve paspelpoes An is het mij uiteindelijk toch gelukt. (Alle eer dus voor haar, ik ben maar de na-aper ;-) )
 


Echt zalig hoe An van de Theo eigenlijk weer een gans ander hemdje maakte. Madammen die zo creatief zijn met jongenspatroontjes/kledij kan ik alleen maar toejuichen!



Ik was zo ongelofelijk tevreden met het resultaat dat ik er ineens 2 maakte. 
Mijn oudste zoon daarentegen kon daar minder mee lachen. Een fotoshoot voor 2 kledingstukken was er precies iets te veel aan. ;-/

 





Nog eens merci An, zowel zoon als moeder zijn wreed content!



Patroon: Theo - Zonen 09, versie Paspelpoezen
Stof: Modestofjes - F&F Insecten, F&F flip oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten