vrijdag 26 december 2014

Vosjes voor Kerst

Voor kerstavond bleef het hier bij 1 zelfgemaakte outfit. Het plan was om zoon 1 dit eerder gemaakt broekje en truitje aan te doen, maar hij koos ervoor om in zijn speelkledij (= een goedkoop t-shirt met tijger op) te gaan feesten. Het was kerst, dus ik had geen zin om hierover ruzie te maken. ;-)
Zoon 2 heeft gelukkig nog geen kuren op dit vlak en verscheen schoon afgeborsteld op het toneel.



Voor het truitje koos ik een spons-stofje in retro-kleurtjes. Ik zag dit ooit eens toevallig in de webshop van Ella & Basiel en vond het stofje toen te leuk om niet mee in mijn mandje te klikken. Als patroon gebruikte ik een basis t-shirt met raglan-mouwen uit de Ottobre. Ik koos zelf de breedte van de boordjes en om het truitje extra retro te maken, accentueerde ik de naden. Hiervoor plooide ik een strookje boordstof dubbel en stak het tussen de 2 lagen stof vooraleer ik de mouwen aan de panden zette. 
Achteraf bekeken vind ik het jammer dat ik de polsboordjes zo lang heb gemaakt; het had misschien mooier geweest als ze even breed waren geweest als de heupboord.


       

Het broekje was er eentje die (ook) al een tijdje op mijn naaiplanning stond. De details en pasvorm van de Charles pants vond ik perfect passen bij het retro-gehalte van het truitje. 
Zoals we gewoon zijn van Compagnie M zat het broekje heel vlot in elkaar en past het als gegoten rond meneertjes peuterpoepke. 
De broek maakte ik volledig in dezelfde stof; een wolletje dat ik vond bij Bellelien. Voor de accenten koos ik een nep-lederen paspel en bijpassende houten knoopjes.

Voilà, kerst is achter de rug en dan kunnen we nu beginnen nadenken/naaien voor Nieuwjaar ;-)
Hoe doen jullie dit? Maken jullie voor elk feest een nieuwe outfit of wordt er gerecycleerd?



Patroon broek: Compagnie M Charles pants
Stof broek: Manuela brown visgraat - Bellelien
Stof trui: Sponsstof vosjes - Ella & Basiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten