dinsdag 27 mei 2014

Bio Konijnen

Toen ik het boek SVDHZ in mijn bezit had, stond de kaptrui onmiddellijk op mijn to do lijstje. (Veel andere keuze uit het boek had ik natuurlijk wel niet met 2 jongens ;-)).
Ik had nog een lapje mooie konijntjestricot liggen en nu wij 's avonds regelmatig buiten de konijntjes welterusten wensen, hadden het patroontje en de stof meteen een gemeenschappelijk doel.
Bij het googelen naar andere realisaties van de trui stootte ik toevallig op Eva's uitleg voor een omkeerbare variant. Perfect, want één laagje tricot - zoals het basispatroon voorschrijft - leek mij iets te dun voor de warme trui die ik in mijn hoofd had.
Op een (lange) avond zat ze in elkaar en ze zit als gegoten!




Een eenvoudig blauwe binnenkant volgens het 'less is more'-principe:



Met model - de pose is een gelukstreffer ;-)


Patroon: Kaptrui - SVDHZ
Stof: GOTS Bio Konijnen - Kersenpitje
Boordstof: De Stoffenkamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten