zondag 18 januari 2015

Ma petite robe

Het duurde eventjes vooraleer ik mijn naaimachine weer in gang kreeg na nieuwjaar.
Een klein winterdipje waarschijnlijk.
De momenten dat ik er wel zin in had, gingen volledig naar een project waar ik al lang op zat te broeden: mijn eerste eigen zelfgemaakte jurk.



Het patroontje lag al even lang in de kast als het idee; la petite robe van Vanessa Pouzet. 
Eenvoudig van model, maar met een paar heel mooie en vrouwelijke details. 
Ik ontdekte het door deze post van haar

Om bij een eventuele mislukking niet meteen met een financiële kater achter te blijven, kocht ik mijn stofjes bij MonDepot. Veel kwaliteit voor weinig geld; I like!



Voor de buitenkant koos ik een flanelachtige, licht rekbare stof. Super zacht en aangenaam om dragen en ook heel gemakkelijk te verwerken. De binnenkant werkte ik af met een roze voering van MDN. De roze voering was een folietje, want normaal gezien had ik natuurlijk zwart gekozen. :-) (Een weloverwogen folietje, want je ziet de voering helemaal niet, ha!)



Over het patroon zelf en de bijhorende uitleg heb ik geen klachten. Mijn confectiemaat ligt tussen de 38 en de 40 (afhankelijk van het merk), dus ik nam nu voor de zekerheid maat 40. Bovenaan zat het onmiddellijk goed, maar aan de taille en de heupen heb ik aan beide kanten ongeveer 1,5 cm ingenomen. Maat 38 was dus waarschijnlijk perfect geweest. 
De uitleg bij het patroon is in het Frans, maar voor wij Belgen is dat natuurlijk geen probleem, n'est-ce pas?
Er zitten wel tekeningen bij de uitleg ter verduidelijking.



Van de graad van afwerking ben ik zelf heel tevreden. Ik heb weinig moeten losmaken en alles kwam telkens mooi uit. Een goed patroon en degelijke stof doen natuurlijk wonderen.

Vanessa Pouzet heeft er alleszins een fan bij. Ik heb de smaak te pakken en ben al aan het denken aan mijn volgend patroontje. :-)
Wat dacht je van dit of dit of dit?



Patroon: Vanessa Pouzet - La petite robe 
Stof: MonDepot - Furore Riopele jacht
Voering: MonDepot - MDN voering roze

Geen opmerkingen:

Een reactie posten