maandag 27 oktober 2014

KCW oct 2014 - #3: Jacob vs. Cisse

De laatste dagen van KCW waren gereserveerd voor nog een broek voor zoon 1.
Ik kon echter niet kiezen tussen het retro-gehalte van Jacob en de details van Cisse.
Op goed geluk combineerde ik beide patronen en maakte een Cisse-Jacob :-)



Met patroontekenen heb ik geen ervaring, dus waarschijnlijk ben ik op een vrij onkatholieke manier te werk gegaan, maar het resultaat is ongeveer wat ik wou.
Ik legde beide patroondelen van voor- en achterpand op elkaar, nam het bovenstuk van Cisse en ging vanaf het kruis over richting de pijpen van Jacob.



Van Jacob nam ik de plooi in de pijpen en de opgestikte zakken vooraan, van Cisse nam ik de achterzak.
Ik koos deze keer voor een gesloten tailleband met valse hulp omdat ik dit wel handiger vond voor mijn net 'propere' peuter.



Patroon: Zonen 09 - Jacob + Cisse
Stof: Ella & Basiel - Ribfluweel speciaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten