woensdag 17 februari 2016

Manelprints: Dinos & Tools + giveaway

Een vriendin van mij ontwerpt prints op maat voor textiel-, interieur- en geschenktoepassingen en richt zich daarbij vooral op kinderen.
Een aantal maanden terug vroeg ze mij of ze bij wijze van test een stofje mocht ontwerpen voor O. (jeuj!! :-)) )



De stof, Dinos & Tools, past binnen het 'design on demand' concept van Manelprints
Mensen kunnen een print op maat laten ontwerpen naar aanleiding van bijvoorbeeld een geboorte, communie of lentefeest. Er wordt vertrokken vanuit de leefwereld van het kind en het ontwerp wordt gebaseerd op een lievelingsverhaal, tekeningen, knuffels, enz. 
In dit geval zijn we vertrokken van het lievelingsspeelgoed van O; zijn gereedschapskistje en dinos. 
Olu ontwierp een stoere, fantasierijke print en kleurde deze in met de kleurtjes die zo mooi bij O passen. 



Manelprints werkt ook volgens de principes van Slow Fashion waarbij duurzame grondstoffen en productiemethodes belangrijk zijn, evenals tijd voor de klant en het ontwerpproces. Stoffen worden enkel op bestelling gedrukt om overschotten te vermijden en Olu maakt alle producten zelf. 
De stof voor O zijn hemdje werd gedrukt met watergedragen inkten op eco jersey. Bij fixatie van de inkten zijn geen chemicaliën gebruikt, wat de stof milieu- en huidvriendelijk maakt.
Geen brol dus op zijn velletje, maar een super zacht en kwalitatief stofje. 
Uiterst geschikt voor een voorjaars-Theo.



Olu ontwerpt op maat, maar heeft daarnaast ook een webshop met duurzame accessoires, kaartjes en geschenken. De stof Dinos & Tools is momenteel nog niet te koop, maar is wel al verkrijgbaar als 'infinity scarf' in de webshop.



Manelprints verloot eind februari een Samsara eco kussensloop onder wie haar volgt op bloglovin en haar nieuwsbrief deelt op sociale media.
Inschrijven voor de nieuwsbrief kan hier.
Laat hieronder ook zeker een reactie na indien je graag je kans waagt.
 


Patroon: Zonen 09 - Theo
Stof: Custom made by Manelprints - Dinos & Tools





49 opmerkingen:

  1. Mooi hempie! En wow, dat kussen.... Wil ik wel winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe leuk is dit!Je zoon in een persoonlijk ontworpen stofje,knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! nu had ik stiekem toch wel gehoopt dat de give-away ging over een rest-lapje van jou stof! Maar het kussen vind ik trouwens ook prachtig! en dat wil ik ook wel heel graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie print. De kleurtjes zijn zo mooi gekozen. Hoera voor kwaliteitsstoffen van eigen bodem!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supermooi en persoonlijk stofje! Helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via onderstaande link kan je de nieuwsbrief lezen en je via de knop onderaan inschrijven en wie weet, siert de samsara eco pillow binnenkort jouw sofa! ;-)
    http://shoutout.wix.com/so/0LAy-ghA#/main

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw supermooi en uniek stofje! Hij staat er beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tof zeg. Dat hemdje is inderdaad prachtig voorjaarsgerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is nu eens met reden reclame maken! Ik hoop dat je het vriendin kan maken want het is geen simpele klus kan ik me voorstellen. In elk geval de moeite vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig tof. Stofjes met een verhaal en eerlijk! beter wordt het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij staat er prachtig mee, met zijn speciaal voor hem ontworpen stofje... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, knap een uniek mooi hemdje.
    Die kussensloop wil ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel, heel, heel mooi! Ik moet ook eens zo'n vriendin zoeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo mooi!! Ik waag daar graag een kans voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooi hemdje. Mijn zoontje zou het ook wel direct willen dragen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij kiest je vrienden wijs �� echt cool!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig hemdje in super mooie stof! Daar zou ik ook wel een stukje van willen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi ontworpen. Het lijkt eenvoudig, maar ik zou het toch niet kunnen hoor. De kleuren staan O perfect. Deze zal met trots gedragen en gekoesterd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig mooi! Ik ben meestal serieus onder de indruk van de designs van Manel, en als je het dan zo in een hemdje ziet... ja, dat is het he!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een leuk verhaal met een héél mooi hemdje en stof al gevolg,
    ik doe mee aan de give-away!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig hemdje en hele mooie stofjes! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig hemdje en hele mooie stofjes! Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. waao superb post about "Manelprints: Dinos & Tools + giveaway"

    Thanks,

    Only Base Metal Tips

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wow! he's so handsome and cool little boy he know how to pose,I hope to see your face baby boy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. cool little boy , he know how to model and pose he's so handsome

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hello baby boy i like the color of your hair and your style :) you are so cool. i hope more pictures i see.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. nice modeling and nice shirt. i want my kid with this shirt.

    click here

    BeantwoordenVerwijderen
  29. i really love the shirt and the kid too i hope i could see more of this pictures :)

    We tried St Louis Shoretel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. nice outfit i love it. thanks for sharing this i really appreciate your post and its very interesting. keep posting more
    Scottsdale Alternative Cancer Treatment

    BeantwoordenVerwijderen